UEG Holland automatiseert logistiek met WCS en pick to cart

UEG Holland, groothandel in e-sigaretten en e-liquids, heeft een ‘Warehouse Control System’ en ‘pick to cart’ oplossing geïmplementeerd. De investering daarin is in zeven maanden terugverdiend. "Behalve de beoogde foutreductie wilden wij ook de geanalyseerde tijdsbesparing realiseren tijdens het verzamelen van de orders. Die beide voordelen waren binnen enkele weken na de implementatie al boven verwachting gerealiseerd."

 

Minimaliseren foutkans

UEG Holland levert dagelijks zo’n 300 B2B-orders samengesteld uit ruim 4000 voorraadproducten, in verpakkingen die veel op elkaar lijken. “Net als elke start-up hebben wij de eerste jaren alle zeilen moeten bijzetten om de toenemende orderstroom te verwerken,” vertelt directeur Koen Vissers. “Natuurlijk gaat er in zo’n hectische periode het nodige fout, waar je als ondernemer en medewerkers van leert. In die tijd bestelden veel consumenten en winkeliers e-sigaretten en e-liquids online bij Chinese leveranciers, waarbij ook nogal eens wat fout ging en zowel de kwaliteit als samenstelling van de vloeistoffen niet te controleren was. Dankzij het professionaliseren van onze logistieke processen en andere verbeteringen bestellen nu steeds meer retailers en resellers in de Benelux bij UEG Holland.”

 

ROI van zeven maanden

Business intelligence consultant Jurgen van Delft heeft bij UEG Holland een analyse uitgevoerd en plan geschreven voor het professionaliseren van de logistiek. “Ik zag bij dit snelgroeiende bedrijf zoveel kansen dat ik een businesscase heb uitgewerkt met een ROI van zeven maanden. Mijn onderzoek maakte inzichtelijk dat de kosten voor het corrigeren van alle pick- en leveringsfouten te hoog waren. Foutreductie door logistieke automatisering van de orderverwerking, met name binnen het pickproces, zou dit merendeels oplossen. Verder was er veel efficiencywinst te behalen door meerdere orders tegelijkertijd te gaan verzamelen.” Van Delft’s plan was gebaseerd op een Warehouse Control System en pick to cart oplossing van Actemium, geïntegreerd met een Magento-gebaseerde webshop.

Pick to cart voordelen

Met pick to cart zijn snel meerdere orders tegelijkertijd te verwerken en worden alle producten zowel gescand als per order tijdens de pickronde direct gesorteerd, klaar om te verpakken. “Behalve een grote foutreductie (94%) en tijdbesparing (250% productiviteitswinst), verloopt het orderpicken nu gestructureerder en rustiger,” vervolgt Vissers. “Andere voordelen zijn de flexibiliteit die pick to cart biedt bij de magazijninrichting, inzet van alle medewerkers en andere procesoptimalisaties. Wij beschikken nu over een toekomstbestendige en flexibel (op)schaalbare infrastructuur voor het leveren van andere producten en het ontwikkelen van nieuwe markten. Tenslotte is de voorraadinformatie op onze webshop betrouwbaarder, waardoor klanten de bestelde producten vaker op tijd geleverd krijgen en onze klanttevredenheid de afgelopen maanden aanzienlijk is toegenomen.”

 

Ook uw logistiek automatiseren?

Wij zijn benieuwd naar úw volgende logistieke stap en denken er graag over mee.

Bel +31 (0)888 318 999 of vul het contactformulier in.


    Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met uw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor u uiteengezet hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u heeft. Via bovenstaande checkbox geeft u uw akkoord op het verwerken van uw persoonsgegevens.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Updatesessie Actemium WMS, Actemium, Zevenaar (sep 2018)
Actemium Agro event: Mix & Match, (sep 2018)
Material Handling dag 2018, 1931 Congrescentrum, 's-Hertogenbosch (okt 2018)
Updatesessie Mobile computing, Actemium, Zevenaar (okt 2018)
Inspiratiesessie logistieke software voor UNIT4 ERP, UNIT4, Sliedrecht (okt 2018)
Workshop slim orderverzamelen en sorteren, Actemium, Veghel (okt 2018)
Vakbeurs ICT & Logistiek 2018, Jaarbeurs, Utrecht (nov 2018)
Updatesessie WLAN, Actemium, Zevenaar (nov 2018)
Inspiratiesessie Warehouse management, Actemium, Zevenaar (nov 2018)
Inspiratiesessie Voice picking: orderpicken met je stem!, Actemium, Zevenaar (dec 2018)
Updatesessie Voice picking: haal meer uit uw voice oplossing, Actemium, Zevenaar (dec 2018)
Vakbeurs Logistics and distribution 2019, Brabanthallen, 's-Hertogenbosch (apr 2019)

 

Projectdetails

  • Koppeling met Magento webshop
  • Foutreductie
  • Productiviteitswinst
  • Hogere leverbetrouwbaarheid
  • Hogere voorraadbetrouwbaarheid

 

Over UEG Holland

UEG Holland is in 2013 in Oosterhout gestart met de online verkoop van e-sigaretten en e-liquids aan retailers en resellers. De afgelopen drie jaar is het bedrijf ruim 500% gegroeid en werken er zo’n 35 medewerkers. Verder zijn de groothandelsactiviteiten inmiddels uitgebreid met de productie van e-liquids in een ISO-9001 gecertificeerde fabriek, onder de merknaam Millers.

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

 
 
 
&nbp;

Het gebruik van cookies stelt ons in staat u een optimale gebruikservaring te bieden. Klik op OK! om akkoord te gaan met ons cookiebeleid. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close