UEG Holland automatiseert logistiek met WCS en pick to cart

UEG Holland, groothandel in e-sigaretten en e-liquids, heeft een ‘Warehouse Control System’ en ‘pick to cart’ oplossing geïmplementeerd. De investering daarin is in zeven maanden terugverdiend. “Behalve de beoogde foutreductie wilden wij ook de geanalyseerde tijdsbesparing realiseren tijdens het verzamelen van de orders”, zegt business intelligence consultant Jurgen van Delft. “Die beide voordelen waren binnen enkele weken na de implementatie al boven verwachting gerealiseerd.”

 

Minimaliseren foutkans

UEG Holland levert dagelijks zo’n 300 B2B-orders samengesteld uit ruim 4000 voorraadproducten, in verpakkingen die veel op elkaar lijken. “Net als elke start-up hebben wij de eerste jaren alle zeilen moeten bijzetten om de toenemende orderstroom te verwerken”, vertelt directeur Koen Vissers. “Natuurlijk gaat er in zo’n hectische periode het nodige fout, waar je als ondernemer en medewerkers van leert. In die tijd bestelden veel consumenten en winkeliers e-sigaretten en e-liquids online bij Chinese leveranciers, waarbij ook nogal eens wat fout ging en zowel de kwaliteit als samenstelling van de vloeistoffen niet te controleren was. Dankzij het professionaliseren van onze logistieke processen en andere verbeteringen bestellen nu steeds meer retailers en resellers in de Benelux bij UEG Holland.”

 

ROI van zeven maanden

Van Delft heeft bij UEG Holland een analyse uitgevoerd en plan geschreven voor het professionaliseren van de logistiek. “Ik zag bij dit snelgroeiende bedrijf zoveel kansen dat ik een businesscase heb uitgewerkt met een ROI van zeven maanden. Mijn onderzoek maakte inzichtelijk dat de kosten voor het corrigeren van alle pick- en leveringsfouten te hoog waren. Foutreductie door logistieke automatisering van de orderverwerking, met name binnen het pickproces, zou dit merendeels oplossen. Verder was er veel efficiencywinst te behalen door meerdere orders tegelijkertijd te gaan verzamelen”. Van Delft’s plan was gebaseerd op een Warehouse Control System en pick to cart oplossing van Actemium, geïntegreerd met een Magento-gebaseerde webshop.

 

Pick to cart voordelen

Met pick to cart zijn snel meerdere orders tegelijkertijd te verwerken en worden alle producten zowel gescand als per order tijdens de pickronde direct gesorteerd, klaar om te verpakken. “Behalve een grote foutreductie (94%) en tijdbesparing (250% productiviteitswinst), verloopt het orderpicken nu gestructureerder en rustiger”, vervolgt Vissers. “Andere voordelen zijn de flexibiliteit die pick to cart biedt bij de magazijninrichting, inzet van alle medewerkers en andere procesoptimalisaties. Wij beschikken nu over een toekomstbestendige en flexibel (op)schaalbare infrastructuur voor het leveren van andere producten en het ontwikkelen van nieuwe markten. Tenslotte is de voorraadinformatie op onze webshop betrouwbaarder, waardoor klanten de bestelde producten vaker op tijd geleverd krijgen en onze klanttevredenheid de afgelopen maanden aanzienlijk is toegenomen.”

 

E-sigaretten en e-liquids

UEG Holland is in 2013 in Oosterhout gestart met de online verkoop van e-sigaretten en e-liquids aan retailers en resellers. De afgelopen drie jaar is het bedrijf ruim 500% gegroeid en werken er zo’n 35 medewerkers. Verder zijn de groothandelsactiviteiten inmiddels uitgebreid met de productie van e-liquids in een ISO-9001 gecertificeerde fabriek, onder de merknaam Millers.

 

Projectdetails

  • Koppeling met Magento webshop
  • Foutreductie
  • Productiviteitswinst
  • Hogere leverbetrouwbaarheid
  • Hogere voorraadbetrouwbaarheid

 

Ook uw logistiek automatiseren?

Wij zijn benieuwd naar úw volgende logistieke stap en denken er graag over mee.

Bel +31 (0)888 318 999 of vul het contactformulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

 
 
 
&nbp;