Huuskes verkleint foutkans en verhoogt efficiency met pick-to-cart

Huuskes heeft een ‘pick-to-cart’ oplossing met Warehouse Control System geïmplementeerd voor het verzamelen van 50.000 verpakte maaltijden per week. Hierdoor is de foutkans tot nihil gereduceerd en de efficiency van het orderpicken verhoogd. “Na drie maanden verwerken wij al dezelfde hoeveelheid maaltijden met één orderpicker minder”, zegt Niels Velthuis, tweede chef portioneer.

 

Kans op fouten uitsluiten

Huuskes bereidt en levert maaltijden voor ziekenhuizen, kleinschalige zorg, langdurige zorg en zorg aan huis. Vier marktsegmenten met uiteenlopende eisen en wensen, waarin voeding een belangrijke invloed heeft op de klantbeleving. “Service is voor ons bedrijf een doorslaggevende toegevoegde waarde”, vertelt Velthuis. “Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een oplossing om de kans op fouten zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat is een ‘pick-to-cart’ en Warehouse Control System geworden voor het verzamelen van alle maaltijdorders.”

 

Digitaliseren orderpicken

Tot begin dit jaar verzamelden de orderpickers van Huuskes alle maaltijden nog met papieren bonnen. Een proces dat nu door digitalisering is geoptimaliseerd. “Voorheen verzamelden onze mensen order voor order, terwijl wij nu papierloos twaalf orders tegelijk picken in één kar, aldus Velthuis. “Omdat er via ‘pick-to-light’ identificatie en na voltooiing van de orders automatische controles worden uitgevoerd, is de kans op fouten bijna uitgesloten. Ook zijn alle orderpickers voortaan flexibeler inzetbaar, omdat de kwaliteit nu minder afhankelijk is geworden van hun ervaring.”

 

Projectervaringen

“Wij hebben voor Actemium gekozen vanwege de geadviseerde oplossing en al eerder bij ons bedrijf gerealiseerde oplossingen voor emballage- en afleverregistratie en voedseletikettering”, zegt Velthuis. “Terugkijkend op dit project zijn wij blij met de snel behaalde resultaten en toekomstige optimalisatiemogelijkheden. Wij hebben geleerd dat het belangrijk is om de hele ICT-omgeving goed in kaart te brengen wanneer je papiergestuurde processen digitaliseert. Verder is het belangrijk alle deelprojecten goed te bewaken, zoals bij ons de levering van nieuwe magazijnstellingen.”

 

Verse maaltijden voor zorgorganisaties

Huuskes bereidt en levert verse maaltijden voor zorgorganisaties. Op het hoofdkantoor in Enschede en regionale vestigingen in Nijkerk, Beuningen, Winschoten, Apeldoorn en Oldenzaal realiseren zo’n 800 medewerkers een jaaromzet van ruim honderd miljoen Euro. Het bedrijf is een totaalleverancier die klanten ontzorgt met een assortiment bestaande uit 35.000 artikelen en eigen logistieke dienstverlening.

 

Projectdetails

  • Huuskes
  • Leverancier van verse maaltijden
  • Koppeling met Reflex Systems 3000 ERP
  • Kans op fouten uitsluiten
  • Orderpickers flexibeler inzetten
  • Hogere efficiency

 

Ook uw foutkans verkleinen en efficiency verhogen?

Wij zijn benieuwd naar úw volgende logistieke stap en denken er graag over mee.

Bel +31 (0)888 318 999 of vul het contactformulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

 
 
 
&nbp;