Horesca Lieferink verhoogt leverbetrouwbaarheid met voicepicking

Horesca Lieferink, groothandel in food, non-food en dranken, heeft de ontvangst en uitslag van alle producten geautomatiseerd met scanning en voicepicking. Het belangrijkste voordeel daarvan is een hogere leverbetrouwbaarheid richting klanten, omdat de foutkans tot nihil is gereduceerd. "Wij besparen met voicepicking 80 uur per week aan controlewerkzaamheden."

 

Hogere leverbetrouwbaarheid

Horesca Lieferink levert vanuit Twello en Zeist een groot assortiment (vers) producten aan restaurants, cafetaria’s, recreatiebedrijven, (sport)kantines en instellingen. “Wij zijn vanaf papieren opdrachtbonnen overgestapt naar voicepicking, om onze interne logistieke processen te optimaliseren”, vertelt ICT-manager Irma Renes. “Inclusief de integratie daarvan met het Navision ERP-systeem. “Behalve dat wij met voicepicking een groeiend aantal klantorders aanzienlijk sneller kunnen verwerken, is het belangrijkste resultaat onze hogere leverbetrouwbaarheid.”

 

Besparing van 80 uur per week aan controlewerkzaamheden

“Wij hebben producten die veel op elkaar lijken, zoals gehaktkruiden met en zonder zout, waarin orderpickers zich vroeger regelmatig vergisten”, vertelt hoofd logistiek Toon van ’t Erve. “Sinds wij op de laatste drie cijfers van de EAN-code picken, zijn die fouten echter uitgesloten. Dat bespaart maar liefst 80 uur per week aan controlewerkzaamheden, oftewel twee FTE. Verder werden alle orders vroeger door één persoon verzameld, die zich voor producten uit de vriesruimte moest verkleden. Nu worden alle orders verdeeld over vier of vijf medewerkers, die in verschillende magazijngebieden werken. Ook daarmee besparen wij tijd.”

 

Geleerde lessen

“Terugkijkend op het voicepicking-project zijn wij door een goede voorbereiding, pragmatische aanpak en deskundige begeleiding van Actemium sneller dan verwacht live gegaan”, vervolgt Renes. “Verder kunnen wij nieuwe medewerkers voortaan aanzienlijk sneller inwerken. Met de papieren bonnen duurde dat bijna een week, terwijl ze nu al na een half uur operationeel zijn. Een ander voordeel van onze voicepicking-oplossing richting klanten is het feit dat wij later in het proces de prioriteit en volgorde van het orderverwerkingsproces kunnen optimaliseren. Kortom, deze automatiseringsoplossing is vanaf de eerste dag een groot succes.”

 

Lekkerder, verrassender en leuker

Horesca Lieferink is al ruim 50 jaar een groothandel in food, non-food en dranken voor de horeca. Bij alle activiteiten van dit familiebedrijf staat het leveren van kwaliteit voor klanten centraal. Door het aanbod steeds lekkerder, verrassender en leuker te maken, onder andere met verse ambachtelijke streekproducten, blijft het bedrijf zich in de markt onderscheiden.

 

Video: Voice picking bij Horesca Lieferink

 

Projectdetails

  • Koppeling Microsoft Dynamics NAV ERP systeem
  • Verminderen van pickfouten
  • Elimineren controle werkzaamheden
  • Makkelijker werken met tijdelijk persooneel en uitzendkrachten
  • Verminderen administratieve handelingen

 

Ook uw leverbetrouwbaarheid verhogen?

Wij zijn benieuwd naar úw volgende logistieke stap en denken er graag over mee.

Bel +31 (0)888 318 100 of vul het contactformulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

 
 
 
&nbp;