RF scanning: papierloos en foutloos werken met barcodes

RF scanning zorgt ervoor dat de medewerkers in uw magazijn papierloos werken met een mobiele computer en barcode scanner. Hierdoor elimineert u overbodige administratie en hebt u altijd inzicht in uw actuele voorraden en de statussen van uw verkooporders. Bovendien voorkomt u pakfouten: u hoeft dus veel minder controles te doen!

 

Minder administratie, meer inzicht

Met RF scanning communiceren de medewerkers in uw magazijn via een mobiele computer met barcode scanner met uw ERP- of WMS-systeem. Ze worden volledig papierloos aangestuurd en stap voor stap begeleid in hun werkzaamheden. Hun werkzaamheden worden realtime gecontroleerd en verwerkt. Daardoor hebt u niet alleen minder administratief werk, maar ook realtime inzicht in de status van orders en de prestaties van uw medewerkers.

 

Voordelen van RF scanning

  • Minder administratieve lasten
  • Geen schrijf- en typefouten
  • Minder pickfouten en controlewerkzaamheden
  • Realtime inzicht en management informatie

Onze aanpak: ‘best practice’ templates en workflows

De software op de RF scanner stuurt uw medewerkers aan. Wij bieden hiervoor ‘best practice’ templates en workflows, gebaseerd op vele wereldwijde implementaties. In een workshop richten wij deze templates samen met u in. Zodat de software precies past bij uw operationele processen.

 

Soorten mobiele scanners

Handheld computers zijn ergonomisch ontworpen om veel te scannen. Vaak kunnen ze op grote afstand locaties scannen. Ze zijn erg geschikt voor de registratie van palletbewegingen, orderpicking met weinig orderregels en gebruik op heftrucks.

Heftruckterminals worden gebruikt op een heftruck in combinatie met een lange afstand scanner. Ze zijn erg geschikt voor de registratie van palletbewegingen.

Met een polscomputer met ringscanner hebben uw medewerkers hun handen vrij om orders te picken.

PDA’s zijn met name geschikt voor buitendienst applicaties zoals afleverregistratie en de registratie van service werkzaamheden. Daarnaast zijn ze geschikt voor goederenontvangsten, kwaliteitscontroles of incidenteel orderpicken in uw magazijn.

 

 

Ordermanagement en dashboard

Uitgangspunt is de functionaliteit die uw huidige ERP- of WMS-systeem biedt. Mogelijk maakt u uw processen nog efficiënter door extra intelligentie toe te voegen, zoals slimme looproutes en het combineren, prioriteren, doorgeven of splitsen van orders. Wij bieden hiervoor een ordermanagementmodule. Inclusief dashboard voor inzicht in openstaande werkzaamheden, bezetting en prestaties van medewerkers.

 

RF scanning bij Hemmink

 

 

Ideeën uitwisselen?

Wij zijn benieuwd naar uw volgende logistieke stap en denken er graag over mee.

Bel +31 (0)888 318 100 of vul het contactformulier in.


    Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met uw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor u uiteengezet hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u heeft. Via bovenstaande checkbox geeft u uw akkoord op het verwerken van uw persoonsgegevens.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Whatsapp

 
 
 
&nbp;